Etableringsarbejdet starter efter planen allerede nu på onsdag den 29. juni 2022 hvor alle boringer / underføringer gennemføres. Kabler trækkes primært i de grønne rabatter og skydes / bores under asfalt. Det vil siger at der bliver ikke gravet i vores veje.
Der er dog enkelte steder hvor der skal graves i rabatter – forventningen at dette gravearbejde startes i den kommende uge.
Se også illustration hvor kabelføring er markeret med blå linje. Der skal graves på græsrabat med parkeringsareal – der hvor der er markeret med en blå prik på Søbækvej – da der skal placeres skab til fibernet forbindelse som bliver placeret ved siden af nuværende el-skabe.
